CONCENTRACIONS #PalestinaLliure

Tal vegada tots hem sentit parlar a la televisió sobre el conflicte d'Israel i Palestina, de manera més o menys encertada i la guerra que hi ha entre ella. Però més que una guerra és una massacre, un genocidi, on moren milers de persones.

Ahir mateix vaig veure un vídeo d'uns joves objectors de consciència que es definien com a “shministits”, és a dir, estudiants de batxillerat. Reflexionaven sobre com xics i xiques com ells no poden anar a l’escola, ni acudir a la sanitat, com joves com ells són tancats, ferits, morts sense motiu.

El govern israelià diu que aquestes polítiques són bones per estar sans i estalvis, però negar els drets humans als palestins és immoral e il·legal. TOTS hauríem d'estar contra la violència i repressió independentment de qui l'estiga provocant.

Fora d’ideologies polítiques, els palestins son persones, persones que estan sofrint una massacre que ningú està evitant. Sí, sabem que és un conflicte que ve de lluny, que molts veuen complicat políticament. Però moralment no podem acceptar totes eixes persones mutilades, tants xiquets morts, tanta infància perduda, tanta por, tanta sang, tanta barbàrie.
Podem tindre diverses opinions sobre el conflicte, podem debatre llargament, però no coincidim en què és una massacre? En què eixa gent no mereix morir, sofrir, passar per eixe horror? No podem ser tots solidaris amb eixe poble on ara mateix tot és mort? No us afecten les imatges cruels de guerra i destrucció?.

Mostrar la nostra solidaritat és necessari, necessari per a què el problema siga visible, per a què la gent es pregunte, s'informe, es preocupe. Consiensiar és necessari.